Followers

Wednesday 29 August 2012

Bab 1

 percubaan kedua saya.. tiada nama lagi... harap menjadi... so enjoy

“Hei Raff, wife awak dah balik dari Hong Kong ke belum?” Zickry kawan sekepala dengan Raff bertanya sambil menikmati ice blended caramel coffeenya.

“Belum” Raff yang enak menikmati ekpressonya memberi jawapan acuh tak acuh.

“ So malam ni onlah kan?” sekali lagi Zickry mencela ketenangan Raff menikmati minumannya.

Hanya anggukan yang menjadi jawapan untuk soalan Zickry.

“Maksudnya malam ini ada orang akan kena gol’lah ye?” Danny yang diam dari tadi membuka bicara sambil senyum penuh bermakna. Di pemikiran Danny terus terbayang Gina, yang sedang diusung oleh Raff ke sana sini sejak bertemu di Zouk beberapa hari yang lepas. Raff yang memahami maksud ‘gol’ yang disebut Danny tersengih.

“Tak semestinya dude, dia tu liat sikit, malaslah nak layan sangat. Awak pun tahu kan, saya tak suka layan sangat perempuan liat macam dia tu, bertimbun lagi perempuan yang nak perhatian saya.

“Come onlah Raff, Takkan awak nak give up kut? Ada ke perempuan yang tak nak dekat kau? Petik jari semua tersungkur. Dari minah mat salleh hingga minah mata sepet, semuanya jatuh ke pangkuan awak”. Zickry sengaja mempropaganda kemampuan Raff.

“Take it as a challenge man, macam nilah, kalau malam ni awak dapat ‘golkan’ dia, nanti saya akan kenalkan awak dengan model yang kita jumpa masa event wife awak. Awak sendiri pun teringin sangat dengan dia kan? Macam mana?” Danny menjungkitkan keningnya sebelah sebagai tanda mencabar Raff.
Raff yang mendengar kenyataan yang baru dikeluarkan oleh Danny lantas tersedak.

“Awak ni biar betul Danny? Macam mana awak dapat contact dia? Awak jangan kata, awak ada skandal dengan dia pula!” Suaranya jelas menunjukkan yang dia tidak puas hati sekiranya kawannya itu ada hubungan dengan model hot itu.

“Hish, high maintenancelah Raff, tak sesuai dengan saya. Sebenarnya, dia sedang buat foto shooting dengan kawan saya, so easylah saya nak kenalkan awak. So, how still on? Or you wanna give up bro? Once a life time offer.” Kening Danny dijungkitkan sekali lagi.

“ Of course on dude. Ini Rafflah pantang dicabar. Lagipun ganjarannya lumayan”. Terus lenggok manja model yang dia berkenalan semasa event Rita terpampang dalam mindanya. I’ll get you baby. Dia akan memastikan hari ni, Gina rebah di pangkuannya dan esok giliran model itu pula. ‘I love my life’… senyumannya melirik panjang tanpa mengira gelak ketawa kawan – kawannya yang bergema di Starbucks itu.

No comments:

Post a Comment